Wij zijn een professioneel bedrijf dat fotovoltaïsche energieopslagapparatuur produceert. Neem gerust contact met ons op voor vragen.
Dit rapport omvat de technische analyse over toekomstige ondergrondse opslag van energie en geeft een verdieping en aanvulling op de eerste verkenning gepubliceerd in 2018 Ondergrondse Energieopslag in Nederland 2030 – 2050 Technische evaluatie van vraag en aanbod (PDF | 138 pagina''s | 8,1 MB)
In dit artikel duiken we in het belang van energieopslag, de voordelen ervan en hoe de Nederlandse overheid zich inzet om de capaciteit van energieopslag in ons land te …
Energieopslag is een kwestie die centraal staat in de transitie naar een duurzame en koolstofarme economie. Dit artikel geeft een overzicht van de huidige markt voor …
Sommige lidstaten hebben in hun nationale energie- en klimaatplannen (NECP''s) ook strategieën of nationale streefcijfers voor energieopslag voor 2030 en 2050 …
Groep 7 en 8 leerlingen ontdekken hoe techniek en technologie werkt en waarom wetenschap en het doen van onderzoek van groot belang zijn. Zij zullen voortborduren op het behandelde in de voorgaande groepen en verder gaan …
Andere technologieën zijn vliegwielen, energieopslag met perslucht en energieopslag met vloeistof (zie hier voor meer informatie). Een vliegwiel is een mechanisch apparaat dat bestaat uit een massa die rond een as draait om energieopslag in de vorm van kinetische energie mogelijk te maken.
Met Wetenschap en Techniek zet je flink in op 21e-eeuwse vaardigheden, zoals probleemoplossend, creatief en kritisch denken, samenwerken en ondernemen. Met deze skills gaan kinderen zelfverzekerd de toekomst tegemoet. Bovendien werk je met W&T heel concreet toe naar de kerndoelen van SLO binnen het thema ''Oriëntatie op jezelf en de wereld''.
Hubert Rahier en Willy Baeyens lichtten in een overzichtsartikel al kort toe hoe België deze overstap kan maken. In deze serie stellen ze hun energieplan voor in meer detail. Zo namen ze eerder al onze energieproductie …
Het onderzoek bevestigt het belang van ondergrondse energieopslag voor een duurzaam energiesysteem. Op basis van de bevindingen schetsen TNO en EBN mogelijke …
Goed onderwijs over Wetenschappen en techniek (W&T) beoogt dat leerlingen: . basiscompetenties ontwikkelen die hen in staat stellen met vertrouwen zichzelf en hun omgeving steeds verder en diepgaander te exploreren over W&T;; interesse ontwikkelen voor W&T, nu en in het verleden, hier en elders in de wereld;; een basishouding van openheid en respect …
Efficiënte en goedkope batterijen zijn onmisbaar in de energietransitie. Het is de enige manier om volledig over te stappen op energie uit hernieuwbare bronnen zoals wind, water en zon. "Het is belangrijk voor de maatschappij om energieopslag voor langere tijd (Long Duration Energy Storage) beschikbaar te maken tegen een redelijke prijs.
Spaarbekken 1 van de waterkrachtcentrale van Coo-Trois-Ponts. Wereldwijd gebeurt 99% van de energieopslag in pompcentrales (PHES, Pumped Hydro Energy Storage of SPHS, Seasonal Pumped Hydropower Storage).Dit zijn waterkrachtcentrales die bij elektriciteitsoverschot water van een lager naar een hoger gelegen spaarbekken pompen. Bij tekort aan elektriciteit stroomt …
Lithium-ion batterijen, de ruggengraat van veel moderne technologieën, zijn kostbaar en niet ideaal voor grootschalige energieopslag. Om de potentie van zonne- en windenergie volledig te benutten, is het cruciaal om energie op te slaan tijdens periodes van overproductie en deze weer vrij te geven wanneer de productie laag is.
Daarom is energieopslag nodig. De laatste jaren wordt er steeds meer gebruik gemaakt van ... De opslagcapaciteit en het vermogen van een techniek worden vaak door elkaar gebruikt. De opslagcapaciteit ... elektriciteitsprijzen zijn inkomsten gedurende de levensduur onzeker. De FCR markt waar nu de meeste rendabele
Energieopslag op het net. Hoewel de ijzer-luchtbatterij ongeschikt is voor elektrische voertuigen door de langzame laad- en herlaadcyclus, is zij perfect voor energieopslag op het net. De batterij blinkt uit in energieopslag op lange termijn en kan meer dan drie MW uitgangscapaciteit per hectare leveren. Ze kunnen echter geen pieken in de vraag ...
De whitepaper ''Lesgeven in W&T'' staat vol lesideeën voor wetenschap- en techniekonderwijs. Daarnaast beschrijven we drie eenvoudige en inspirerende manieren om te starten met wetenschap en techniek (W&T) op school. Ook geven we aan waar je gratis goede lespakketten, bruikbare lesvoorbeelden en andere handige materialen kunt vinden.
De techniek staat natuurlijk niet stil en de thuisbatterij voor energieopslag is flink in ontwikkeling. Dat is interessant als je zonnepanelen hebt waarbij je niet de volledige opwek verbruikt. Zeker nu de salderingsregeling (terug leveren aan …
Bedrijven die overtollige elektriciteit produceren en terugleveren aan het net, moeten deze inkomsten correct verwerken in hun jaarverslagen. De precieze boeking hangt af …
Wetenschap en Techniek van GO! is er voor leerlingen van groep 1 tot en met groep 8. Hierdoor is er een doorgaande leerlijn, waarbij het vak Wetenschap en Techniek in de thema''s steeds verder worden verrijkt en uitgediept. Benieuwd hoe Wetenschap en Techniek er voor jouw groep uitziet? Bekijk de voorbeelden hieronder per groep.
Rapport over welke acties moeten worden genomen om energieopslag te bevorderen, passend bij de verwachte rol ervan in het toekomstige energiesysteem, tot aan …
Waterstof heeft molecule (H2) en komt in de natuur niet voor. Dat betekent dat waterstof geproduceerd moet worden. Dat kan op verschillende manieren gebeuren. Ongeveer 95% van alle waterstof die in de wereld wordt geproduceerd wordt gemaakt doormiddel van reforming van aardgas, steenkool of andere fossiele brandstoffen. Slechts 5% procent van de …
Op dit moment is bijna alle energieopslag in de wereld in de vorm van pompcentrales die water omhoog pompen naar stuwmeren bij een stroomoverschot en elektriciteit opwekken door het water weer naar beneden te laten stromen bij een tekort. Met een rendement van 70 à 80 % is deze vorm van energieopslag ideaal voor landen met veel reliëf.
Gaandeweg komt daar de aandacht bij voor het scheppen van krachtige leeromgevingen voor wetenschap en techniek. Typisch voor de EGO praktijkmodellen – zoals in het project Dorp-op-School – is dat ze gestoeld zijn op de open-framework-benadering, het ''emergent curriculum'' en op Sugata Mitra''s Self-organizing Learning Environment. Voor de output gaat de aandacht …