Wij zijn een professioneel bedrijf dat fotovoltaïsche energieopslagapparatuur produceert. Neem gerust contact met ons op voor vragen.
De belangrijkste exportmarkten voor voertuigen op waterstof zijn Europa en Californië. ... Het gezamenlijke project met tien vrachtauto''s op waterstof in de haven van San Pedro in Californië is succesvol afgerond. ... Met Europese subsidie worden er in heel Europa in hoog tempo bussen op waterstof in het openbaar vervoer in gebruik genomen ...
MAN komt als eerste Europese truckproducent met een truck op waterstof. Een serie trucks van ongeveer 200 exemplaren krijgt een waterstof-verbrandingsmotor en wordt al vanaf 2024 afgeleverd aan klanten. ... "De nieuwe CO 2-regelgeving op EU-niveau classificeert trucks met verbrandingsmotoren op waterstof als emissievrije voertuigen ...
En omdat waterstofvoertuigen dan 24-uur inzetbaar zijn heeft een bedrijf tussen de 10 en 20% minder transportmiddelen nodig. Daar zit een belangrijk deel van de winst. De aanschafprijs van voertuigen op waterstof ligt een stuk hoger dan vergelijkbaar materiaal op fossiele brandstoffen of batterijen.
Maar los van dat bezwaar, zijn het vervoer en de opslag wel prima mogelijk. Varen op waterstof? Als waterstof er eenmaal is, zijn de voordelen best groot. Vooral omdat het gebruik ervan zo schoon is. Het moet veel plezier geven, als je op waterstof kunt varen. Maar waterstof is nog niet zo makkelijk te verkrijgen, zeker niet voor de watersport.
Auto''s, vrachtwagens en andere voertuigen zouden in de toekomst op waterstof kunnen rijden. Waterstof zou zelfs een oplossing kunnen zijn voor het verwarmen van gebouwen. ... Maar het hype-niveau is hoog en er zijn nog veel technologische, economische en beleidsuitdagingen voordat waterstof een echt kosteneffectieve manier kan bieden om de ...
Voor zwaar transport, langeafstandsvervoer en de opslag van energie is waterstof wel veelbelovend. Vergeleken met elektrische auto''s staat rijden op waterstof echt nog in de kinderschoenen. Ondanks dat waterstof een paar unieke voordelen …
Met de komst van zowel de tankstations als de voertuigen zijn we als regio Utrecht hard op weg om het waterstofhart van Nederland te worden. Regina Horbach, adviseur duurzame mobiliteit provincie ...
Van A naar B met waterstof. Op dit moment rijden de meeste voertuigen in Nederland op benzine of diesel. Deze brandstoffen zijn schadelijk voor het klimaat vanwege de CO2-uitstoot. Deze uitstoot kan worden teruggedrongen door …
Voor- en nadelen van de waterstofauto. Het belangrijkste voordeel van een waterstof-elektrische auto is het feit dat tanken veel sneller gaat dan het opladen van een batterij-elektrische auto. …
De actieradius van een auto op waterstof varieert per model (en de rijomstandigheden), maar ligt vaak tussen de 500 en 700 kilometer. Net als bij een brandstofauto of batterij-elektrische auto geldt natuurlijk: hoe groter de …
Ook waterstof-aangedreven voertuigen zijn door de wetgever aangemerkt als van groot belang voor de bescherming van het Nederlandse milieu en komen in aanmerking voor deze fiscale faciliteit. Interessant is dat de MIA met ingang van 1 januari 2022 is afgeschaft voor de elektrische personenauto, maar voorlopig nog wel beschikbaar is voor waterstof …
Buiten de transportsector zijn er andere duurzame toepassingen voor waterstof. In industrieën die hoge temperaturen vereisen, kan groene waterstof een manier zijn om de CO2-uitstoot te verminderen. Ook huishoudens die nu hun woning met gas verwarmen, kunnen overstappen op waterstof. De sector van de waterstof aandelen in 2024
Al jarenlang rijden er waterstofauto''s rond in Nederland. Hoe gaat dat in de praktijk, rijden op waterstof? We maakten een testrit en bekijken hoe het werkt, wat het kost en …
Er is één cruciaal verschil tussen auto''s met waterstofbrandstofcellen en andere elektrische voertuigen: auto''s met waterstof produceren de elektriciteit zelf. Dus, in tegenstelling tot volledig elektrische of plug-in hybride auto''s, krijgt het voertuig zijn stroom niet van een ingebouwde batterij die wordt opgeladen via een externe ...
De opkomst van goedkope hernieuwbare waterstof. Onderzoekers van verschillende Duitse universiteiten hebben, in samenwerking met hun collega''s van Stanford University, onlangs een theoretisch model gebouwd van een windmolenpark dat is aangesloten op een elektrolyse-unit. Dit hebben ze gedaan om uit te zoeken of een dergelijk systeem …
Voor 2022 geldt de volgende bijtelling voor een waterstof: 16% over de fiscale waarde van de auto (dat is de catalogusprijs minus de bijkomende kosten).
Wat zijn de nadelen van rijden op waterstof? Het belangrijkste nadeel van rijden op waterstof is op dit moment het zeer beperkte aantal waterstofstations. Verder is waterstof op dit moment goedkoper dan benzine, …
Een flink nadeel van waterstof is dat de volumetrische energiedichtheid (MJ/m³) bijzonder laag is. Er is bijzonder veel ruimte nodig om een kilo waterstof bij normale atmosferische druk op te slaan. Per volume is de energie-inhoud van waterstof zelfs een stuk lager dan die van de meeste andere brandstoffen en energiedragers.
Hoge prijzen: de prijs voor zowel waterstof als een voertuig dat rijdt op waterstof liggen beide op dit moment erg hoog. Beperkt aantal waterstofstations: er zijn op dit moment maar zeven …
De professor houdt een gloedvol betoog over zijn waterstof-uitvinding (''Het Wonder van Cheng'') die zó bijzonder is, dat hij het hoofd op hol brengt van de complete Nederlandse handelsmissie.
De aanschafprijs van voertuigen op waterstof ligt een stuk hoger dan vergelijkbaar materiaal op fossiele brandstoffen of batterijen. Maar uit Amerikaans onderzoek …
Hier zijn enkele van de belangrijkste toepassingen en voordelen: Schone brandstof voor voertuigen: Waterstof kan worden gebruikt als brandstof voor brandstofcelvoertuigen. Deze voertuigen stoten alleen waterdamp uit, wat een aanzienlijke vermindering van luchtvervuiling betekent in vergelijking met traditionele benzine- of …
De algemene doelstelling van de JIVE-initiatieven is om de commercialisering van brandstofcelbussen te bevorderen door grootschalige inzet van voertuigen en infrastructuur. Tegen het einde van het project, rond 2024, moeten de brandstofcelbussen commercieel gezien interessant zijn voor busbedrijven om zonder subsidie in het wagenpark op te nemen.
Om een compleet beeld te krijgen van de kosten van een waterstofauto, zullen we kijken naar de aanschaffingsprijs, onderhoudskosten kosten voor het tanken van waterstof. Aanschaffingsprijs van een auto op …