Wij zijn een professioneel bedrijf dat fotovoltaïsche energieopslagapparatuur produceert. Neem gerust contact met ons op voor vragen.
Daarom wordt de invoering van subsidies voor waterstofgebruikers die de kosten voor ombouw van installaties of het gebruik van hernieuwbare waterstof moeten dekken, verkend. Waterstof kan een belangrijke rol spelen in de industrie, met name in sectoren die moeilijk te elektrificeren zijn vanwege de aard van hun processen en de hoeveelheid energie …
In de automotive-sector wordt waterstof gezien als een veelbelovende schone brandstof, vooral voor zware en lange afstand voertuigen. Met waterstoftechnologie kunnen auto''s, bussen en vrachtwagens worden aangedreven. Dit biedt een alternatief voor elektrische voertuigen, vooral in situaties waar een grote actieradius of snelle tanktijden ...
De opslag van waterstof in voertuigen, gebeurt traditioneel door het plaatsten van een aantal grote gas cilinders. Zo is bijvoorbeeld de Hyundai NEXO uitgerust met drie …
Sunshine staat voor ''SUN-based Smart battery and Hydrogen Integrated Novel Energy-concept''. Binnen deze haalbaarheidsstudie - die gesteund wordt door VLAIO en gefaciliteerd door de speerpuntcluster Energie Flux50 - is de technische en economische haalbaarheid onderzocht van ''hybride'' energieopslag (batterij en waterstof) bij het zonnepark Terranova Solar in Zelzate.
Waterstof kan direct worden ingezet als brandstof voor de vervanging van aardgas bij de productie van warmte voor industrie en de gebouwde omgeving, voor elektriciteitsproductie in gascentrales, of voor de productie van elektriciteit met brandstofcellen aan boord elektrische voertuigen waarvoor batterijen niet toereikend zijn. Indirecte inzet betreft het gebruik van …
Waterstof voor industrie en vervoer Op dit moment wordt waterstof, vanwege zijn eigenschappen, voornamelijk gebruikt in de industrie. Zoals bij de productie van kunstmest en raffinageprocessen. Daarnaast wordt het steeds meer gebruikt als brandstof voor voertuigen, zoals auto''s en bussen.
Om waterstof in in de gasvorm in voertuigen te kunnen meenemen, wordt gebruik gemaakt van hoge drukken. In een vrachtwagen of stadsbus wordt gebruik gemaakt van drukken tot 350 bar en in personenauto''s zelfs tot 700 bar. Deze oplossing wordt gekozen omdat anders het volume van de waterstoftanks veel te groot zou zijn voor het voertuig.
Ook ontwikkelen we nieuwe materialen voor kleinschalige opslag van waterstof in speciale tanks. Hierbij slaan we waterstof op als hoge druk gas of binden het aan een ander element waardoor het vloeibaar blijft. Zo doen we studies en testen …
Waterstof is belangrijk voor de overgang van fossiele brandstoffen naar duurzaam opgewekte energie (energietransitie). In dit overzicht (infographic) leggen wij uit hoe we van elektriciteit uit wind en zon (hernieuwbare elektriciteit) waterstof maken. En brengen wij de ontwikkelingen van waterstof voor u in beeld. Waterstof is belangrijk voor de overgang van …
A Nationale routekaart voor waterstofenergie (NHERM) werd in januari 2006 opgericht en voor implementatie goedgekeurd door de National Hydrogen Energy Board om de ontwikkeling van de waterstofenergiesector in India te versnellen. Het belangrijkste doel van NHERM was om de routes aan te wijzen die het land in staat stellen om geleidelijk waterstofenergie over te nemen, …
Om dit doel te kunnen halen, wordt hard gewerkt aan de grootschalige inzet van duurzame toepassingen en voertuigen, die onder meer gebruik maken van vloeibare waterstof. ... Dit geldt voor zowel de vorm als voor het materiaal en de isolatie. Zo zijn waterstof opslagtanks meestal bolvormig, in tegenstelling tot de cilindervormige tanks die ...
Voor meer informatie over accu systemen klik hier (DGEM). Thermische energieopslag. Voor informatie over thermische energie-opslag ga naar Opslagsystemen voor zonnewarmte (DGEM). Energieopslag in vliegwielen. Mechanische traagheid is de basis van de opslagmethode FES (Flywheel Energy Storage). Een roterende schijf wordt versneld door een ...
waterstof-elektrische voertuigen leidt daarmee tot een gezondere leefomgeving. Batterij elektrisch is in het algemeen voor voertuigen de meest geëigende duurzame oplossing, voor zwaar verkeer is deze oplossing niet (altijd) mogelijk vanwege onder andere het gewicht van de batterijen en de beperkte actieradius.
In voertuigen 350 tot zelfs 700 bar. Ter vergelijking: in de band van je fiets gaat zo''n 4 bar. In een nieuw systeem van NEWS (Stork Henglo) maken en compresseren ze waterstof in één machine die het water dat het systeem ingaat comprimeent, in plaats van het gas dat er nadien uitkomt. ... Japan maakt een 346-meter lange tanker voor 160.000 ...
Naast stationaire toepassingen richt Doosan Fuel Cell zich op de ontwikkeling van brandstofcelsystemen voor gebruik in voertuigen, waaronder bussen en vrachtwagens. Dit draagt bij aan de groeiende interesse in …
Er zijn echter ook al veel autofabrikanten die waterstof voor privé voertuigen volledig hebben afgeschreven en de kaart batterij elektrisch volledig trekken. Momenteel is er simpelweg geen markt voor waterstofauto''s. Ze bieden …
Voor H2Fuel werd uitgevonden, was het moeilijk om waterstof op te slaan en te vervoeren: opslag en transport kon alleen plaatsvinden onder hoge druk of met extreme koeling. Waterstof werd dus geen alternatief voor fossiele brandstoffen omdat het te duur was, door het explosiegevaar en door het ontbreken van een distributienetwerk.
H.J. Dieleman · 26 oktober 2020 op 14:40 Het gaat de goede kant op. Maar voor iemand die 8.500 kWh opwekt per jaar, om daarmee het huis te verwarmen d.m.v. een warmtepomp, is dit nog steeds veel te klein.
Waterstof heeft verschillende toepassingen, zo kan het gebruikt worden voor de volgende dingen: Om industriële processen te laten lopen; Als brandstof voor particuliere voertuigen en voertuigen in de transportsector; Om energie op een duurzame manier op te wekken; Verwarmen van van gebouwen die moeilijk elektrisch verwarmd kunnen worden
Naast de kosten zijn er nog veel meer factoren die kunnen bepalen of een waterstof auto iets voor jou is. Daarom zullen we de belangrijkste voor- en nadelen van auto''s …
Voor beperkte hoeveelheden waterstof is transport via tubetrailers geschikt. Hierbij wordt waterstof onder druk gebracht in vrachtwagens met buizen. Tubetrailers worden o.a. gebruikt voor de levering van waterstof aan tankstations, en om waterstof dat bij kleindere electrolyse-installaties wordt geproduceerd te transporteren.
In deze opkomende sector spelen brandstofcellen een cruciale rol, waarbij waterstof wordt omgezet in elektriciteit om voertuigen aan te drijven. Ontdek hoe deze …
Bij grote voertuigen zoals vrachtwagens, bussen, treinen (voor spoorwegen zonder bovenleiding) of vliegtuigen is een groot en zwaar batterijpakket geen oplossing. Een …
De waterstofauto wordt voorgesteld als een alternatief voor de elektrische auto met batterij en wekt stilaan nieuwsgierigheid op. De technologie blijft echter duur en slechts …
Voor- en nadelen van de waterstofauto. Het belangrijkste voordeel van een waterstof-elektrische auto is het feit dat tanken veel sneller gaat dan het opladen van een batterij-elektrische auto. Nadelen zijn de hoge aanschafprijs (die gaat al snel naar € 70.000) en het geringe aantal waterstoftankstations. ...