Wij zijn een professioneel bedrijf dat fotovoltaïsche energieopslagapparatuur produceert. Neem gerust contact met ons op voor vragen.
Het grootste voordeel hiervan is dat je zelf niet het rekenwerk hoeft te doen als je een laadpaal voor een elektrische auto aansluit op je groepenkast. De dynamic load controller zorgt dat het …
Bepaal waar je de laadpaal wilt plaatsen. Je moet de laadpaal in principe op eigen grond een plaats geven. En je moet er ook rekening mee houden dat de kabel niet over een trottoir mag lopen als ...
Voor een laadpaal heb je altijd een 1-fase of 3-fase aansluiting nodig in je meterkast. Een standaardaansluiting bij 1-fase laadpalen is 1 x 16A met 230V. Een …
Welke laadpaal je precies nodig hebt is onder andere afhankelijk van het laadvermogen van je auto. Voor thuis laden is een laadpaal die voorzien is van een vaste kabel een praktische oplossing. Op Abel&co vind je onze laadpaalspecialisten bij jou in de buurt die je graag verder helpen met het vinden van de gewenste laadpaal en de installatie ervan.
We zetten in dit artikel veelgestelde vragen over het opladen van je elektrische auto op een rij. Hoe vind ik een laadpaal, en is die vrij?
Leer hoe je de aansluiting in je meterkast kunt checken voor het aansluiten van een laadpaal thuis. Ontdek de voordelen van 3-fase aansluiting. Naar hoofdinhoud. ... Ga je een laadpaal aansluiten op je meterkast? Dan is het laadvermogen van een 3-fasenaansluiting 2 tot 3 keer sneller dan 1-fase. Oudere huizen hebben vaak een 1-fase-aansluiting ...
Op naar de eerste echte optie dus, waarbij je klant zijn wagen via een laadkabel aansluit op een laadpaal of laadstation (geïnstalleerd tegen een wand of op een zuil). Er bestaan heel wat verschillende versies: monofasig 16 A (3,7 kW), monofasig 32 A (7,4 kW), driefasig 16 A (11 kW) of driefasig 32 A (22 kW).
Met alle voorbereidingen en beslissingen genomen, is het tijd voor de daadwerkelijke uitvoering. Stephan zal de nieuwe kabel leggen, de laadpaal installeren en ervoor zorgen dat alles correct is aangesloten. Er wordt naderhand een duidelijke uitleg gegeven, zodanig dat je op de hoogte bent van de werking van je laadpaal. Veiligheid primeert!
In dit artikel leggen we uit waar je op moet letten bij het kiezen van de juiste laadpaal voor jouw elektrische auto. We behandelen verschillende aspecten, zoals laadsnelheid, aansluiting op het elektriciteitsnet, type laadpaal (wandmodel of vrijstaand), slimme laadoplossingen, en compatibiliteit met je auto. We bieden ook handige tips om de beste laadpaal te kiezen […]
Wil je het dus superduurzaam aanpakken, dan voed je je laadpaal met de door je zonnepanelen opgewekte stroom. Hoe duurzaam, en dus goedkoop, een en ander dan wordt is afhankelijk van het aantal zonnepanelen op je dak, de ligging van de zonnepanelen ten opzichte van de zon en het type laadpaal. Tip: let er bij de aanschaf van je laadpaal op of ...
Hoe werkt een laadpaal? Dat leggen wij hier uit, ook hoe u een elektrische auto kunt opladen aan een laadpaal (of wandlader). ... Als u zo''n auto aansluit op de min of meer gebruikelijke 11 kW laadpaal, dan is er slechts 3,7 kW per fase beschikbaar. Dit betekent dat de 22 kW-laadsnelheid van de auto in dat geval wordt teruggebracht naar 11 kW ...
Wanneer je jouw EV aansluit op een laadpaal, begint het opladen van het accupakket in de auto. Anders dan bij sommige openbare laadpunten, zit er meestal geen laadkabel vast aan de laadpaal. Je moet je …
Als je de overstap naar een elektrisch voertuig hebt gemaakt of overweegt, is het installeren van een laadpaal thuis een essentiële volgende stap. Deze blog gaat dieper in op alles wat je moet weten over het kiezen en installeren van een laadpaal, de risico''s van zelfinstallatie, en de voordelen van een professionele installatie.
Een 1-fase aansluiting is te herkennen aan de ''220-230V''-waarde op de kWh-meter in je meterkast (1×25/1x30A). Je kan dan alleen een laadpaal met een 1-fase lader installeren. Dit is niet ideaal, omdat nieuwe elektrische auto''s vaak …
Met de toename van het aantal elektrische auto''s neemt ook het aantal laadpalen toe. Om het netwerk niet te overbelasten met het stroomverbruik van de laadpalen is een load balancing laadpaal een uitkomst. Een laadpaal met load …
Een 1-fase aansluiting is te herkennen aan de ''220-230V''-waarde op de kWh-meter in je meterkast (1×25/1x30A). In zo''n geval kan je alleen een laadpaal met een 1-fase lader installeren. Dit is niet ideaal, omdat nieuwe elektrische auto''s vaak zijn gemaakt voor 3-fase aansluitingen (die laden ook sneller).
Het maakt niet uit of je eerst de laadpaal-kant en dan de auto aansluit of andersom. Vervolgens kunnen er een paar dingen gebeuren. Het laden kan direct al starten, bijvoorbeeld op het werk. Bij een publieke laadpaal aan de straat zul je moeten betalen, en daarvoor moet je eerst je laadpas scannen, waarna het opladen van je auto direct begint.
Wanneer je jouw EV aansluit op een laadpaal, begint het opladen van het accupakket in de auto. Anders dan bij sommige openbare laadpunten, zit er meestal geen …
Als u plannen heeft om elektrisch te gaan rijden en u een eigen terrein heeft, dan laat u om zo goedkoop mogelijk op te laden een laadpaal plaatsen. Zo laadt u thuis goedkoop en …
Iemand anders kan je laadpaal gebruiken door gastgebruik toe te staan. Dit doe je in het laadbeheer van je laadpaalaanbieder. Log in op de website van je laadbeheer of open de bijbehorende app van je laadpaal. Ga in je account of ''digitale omgeving'' opzoek naar een optie om gastgebruik toe te staan.
Als je wilt weten hoe een laadpas precies werkt en meer info wilt over de RFID chip die gebruikt wordt, kun je kijken op onze pagina over de werking van een laadpas. Betalen met een app bij laadpaal Bij sommige laadpalen kun je met bepaalde apps ook een laadsessie starten.
Je sluit de laadkabel aan op je auto en op de laadpaal. Als de connectie goed gegaan is, zie je vaak een groen licht of een ander positief signaal. Een enkele keer kun je rood licht zien en is er een storing. Op de laadpaal vind je dan informatie hoe je die storing door kunt geven zodat het opgelost kan worden. Laden met pas of app
Dit heeft te maken met wanneer en hoe je de laadpaal gebruikt. ... Als je deze auto aansluit op één van onze laadpalen (Alfen Eve S-Line, Connectric of Alfen Pro), haalt hij nog steeds maar 6,6 kW. Voorbeeld Tesla Model 3 . Heb je een Tesla Model 3, dan kan deze profiteren van de volledige 11 kW van de Alfen Eve S-Line. De laadpalen ...